2011. szeptember 5., hétfő

Moon sand építkezés

Már sokszor megnéztem a Moon Sand építkezés játékot, de nagyon sokalltam az árát. Szerencsére a netet böngészve találtam egy jó kis receptet, ami alapján házi készítésű téglákat tudtunk gyártani.

Moon sand recept:

4 bögre homok
2 bögre kukoricakeményítő
1 bögre víz

Amíg én bekevertem az anyagot (Z. eléggé viszolygott a sár láttán) addig ő sima homokkal és az építkezős készletével játszott.

Betemette homokkal a darut,

Pályát építetthomokból


Majd végül sikerült rávennem a tégla-gyártásra is, de nézzétek az arcát milyen undorral nyúlt hozzá az elején :)


Egy Jégkockatartót megtöltöttünk a homokos gyurmával és kitettük a napra száradni.


A megmaradt masszába beleírtuk Zalán nevét egy bottal,

majd kisimítottuk és jól belenyomtuk a kezünket:


Mivel a jégkokatartó foglalt volt más dolgokat is készítettünk. Csináltunk egy alapot, amibe növényeket nyomtunk:


Egy nád segítségével teknősbéka-páncélt készítettünk,


Nem kellett sokáig várnunk és kész lett az első adag téglánk. jól kiszáradt és megszilárdult. Mivel 16 db téglával nem nagyon lehet mit kezdeni, még 3-4 alkalommal megismételtük a gyártási folyamatot.

Amikor már elég téglánk volt (ez már délután voltt) nekifogtunk a házépítésnek:

Egyre több sort húztunk fel

Végül elkészült a remekmű:

Aztán még felturbóztuk kicsit:

Z. nagyon büszke volt, hogy ilyen kitartóan véghezvittük ezt a hosszú építkezési folyamatot, ami a tégla gyártástól kezdve az építkezésig, majd a dekorációig tartott. Én is büszke voltam rá. Jó sokat melóztunk vele.

Jó móka volt!

Itt jelent meg ez a tevékenységünk:

11 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szuper,köszi az receptet,mi is biztos kipróbáljuk!!!!:)

    VálaszTörlés
  2. Szívesen. Remélem ti is legalább olyan jót szórakoztok vele, mint mi

    VálaszTörlés
  3. YOu know I should take our moon sand outside, rather than in the house where I get frustrated when it gets all over. Why haven't I thought of this?

    VálaszTörlés
  4. Szia!!Akadt egy kis gondom.Milyen kukorica keményítőt használtál,mert a boltban 2 félét is mutattak az egyik étkezési a másik vegyi?Feladták a leckét a boltban!!:))

    VálaszTörlés
  5. Ticia!

    Take it outside is a fantastic idea. Cleaning up is so simple!

    VálaszTörlés
  6. Szia Böbe!

    Én étkezésit használtam, mert az volt itthon. Nekünk remekül bevált. De ne Dr Oetkert vegyél ám! 2-300 Ft-ért adnak no name keményítőt is. Én bioboltban vettem.

    Majd írj, hogy sikerült-e.

    VálaszTörlés
  7. Rendben,köszönöm!!!Remélem hamarosan a nap is kisüt és kimehetünk építkezni,mert jelen pillanatban,esős,hideg az idő!!Brrrr!!:))

    VálaszTörlés
  8. This is fantastic! The brilliance of moon sand is outstanding! This is perfect for my boys! I had to feature this on It's Playtime this week because its all about the boys! Thanks so much for sharing it. I also mentioned your Lego Race Car post too! That's brilliant as well!

    VálaszTörlés
  9. Szia. Ezt a leírást én is megtaláltam, de így itt sokkal jobb egyben. Már el is mentettem. Nagyon jó kis leírásaid vannak. Szétnézek alaposan nálad ha nem gond? Üdv Natasa

    VálaszTörlés
  10. Dehogy gond, mazsolázgass nyugodtan és nyugodtan kérdezz, ha valami nem világos. Szép napot!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...